هم افزا
آموزشی و اطلاع رسانی
چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:, :: 19:12 ::  نويسنده : محمد مهدی زاده


 

هفت کلید موفقیت که زندگی انسان را تغییر می دهند عبارتند از:
 
1. جرأت انجام کار را داشته باشید.
دیل کارنگی می گوید: "کسی به بعیدترین نقطه می رسد که می خواهد کاری را انجام دهد و جرأت انجامش را دارد. قایق اطمینان از ساحل دور نمی شود".
آیا جرأت انجام کارهای غیرممکن را دارید؟ هیچ وقت نباید در زندگیتان زمانی باشد که شما سعی بر انجام غیرممکن نداشته باشید. غیرممکن ها هستند که شما را پرورش می دهند و به شما آن چیزی را نشان می دهند که باید به آن تبدیل شوید.
شروع کنید و جرأت داشته باشید. از دایره آسایش و راحتی خود دورتر بروید و خودتان را رشد دهید. میزان کاری که انجام می دهید را افزایش دهید، انتظاراتتان را بیشتر کنید و قوه تصور و خیالتان را تقویت کنید.
 


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:, :: 19:9 ::  نويسنده : محمد مهدی زاده
به من می گویند ظهورت نزدیک است

 

ببخش برمن

می دانم ،می دانی حضورمان از ظهورت خیلی دور است.


قد گناه من به قد غیبتت رسید
یا بگیرم مرا زخود،یا بخواهم مرا از نو

برگرفته از وبلاگ بکارت قلم


قدرت عجیب این مورچه ها جهانیان را به شگفت آورده است
قدرت

یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:, :: 20:43 ::  نويسنده : محمد مهدی زاده

 

چند مدت بود سوالی برایم پیش امده بود که چراتمایل افراد به کسب تخصص به معنای واقعی کمتر و کمتر می شود( با توجه به هزینه و زمان مصروف نسبت به گذشته ) . اینجانب در این مقاله این فرض را گرفته ام که عدم وجود مدیریت قوی رفتارهای سیاسی در سازمانهای ما و به طبع آن در سطح جامعه که توسط فرهنگ سیاسی ما تضعیف می شود موجب شیوع رفتارهای سیاسی افسار گسیخته گردیده و چون انجام رفتار سیاسی راحتر و دارای تعهد کمتر و نتایج مطلوبتری در کوتاه مدت برای افراد می باشد افزایش یافته و در مقابل تخصص گرایی کاهش می یابد . اینجانب این بحث را با تعریفی از رفتار سیاسی شروع و حواشی آن را تبیین خواهم نمود و سپس به رابطه آن با قدرت خواهم پرداخت و درادامه به تعریفی از تخصص گرایی و میزان مناسب آن و سپس درآمدی بر فرهنگ سیاسی ایران و آسیب های آن خواهم داشت و در نهایت به نتیجه گیری از بحث خواهم پرداخت . البته ذکر دو نکته ، ضروری به نظر می رسد 1- تبیین این مساله مهم در این مجال کوتاه نمی گنجد و نیاز هست کارهای وسیعی در این بعد انجام پذیرد و جای کار برای شناخت تاثیرات رفتارهای سیاسی در کشورمان در ابعاد گوناگونی مانند بهره دهی سازمانهای خصوصی و دولتی فرار مغزها و فرار سرمایه ها و ... بسیار زیاد می باشد زیرا می توان با تبین چنین مسایلی که متاسفانه به دلیل سرو کار داشتن با منافع تعدادی خاص کمتر مورد توجه قرار گرفته است بسیاری از مشکلات را حل کرد 2- این مقوله می تواند ازدو بعد مورد بررسی قرار گیرد الف ) از بعد رفتار سازمانی که وارد بحثهای مربوط به رفتار سیاسی می شود ب ) تئوری سازمانی که وارد بحثهای مربوط به ذی نفعان سازمان و در جامعه وارد بحثهای کلان سیاسی کشور می گردد که اینجانب قصد دارم آن را از منظر اول یعنی رفتار سازمانی بررسی نمایم



ادامه مطلب ...
سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:, :: 22:24 ::  نويسنده : محمد مهدی زاده

سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:, :: 19:11 ::  نويسنده : محمد مهدی زاده

در زمينه‌هاى فرهنگى، دنبال كارهاى تشريفاتى و ويترينى نباشيد. نمايش دادن كار فرهنگى، نه اينكه فايده‌اى ندارد؛ ضرر هم دارد. در زمينه‌ فرهنگ بايد دنبال كارهاى محتوائى و اصيل و واقعى رفت، كه امروز نياز عمده‌ كشور از پنج رکن قدرت، مقوله ی فرهنگ ابعاد وسیع تری را در بر می گیرد، علاوه بر اینکه فرهنگ از جمله حوزه هایی است که بسیاری از مدعیان و سینه چاکانش حتی از الف و بای آن نیز بی خبرند و برای اثبات این ادعا می‌توان با نگاهی به سه دولت اصلی بعد از انقلاب اسلامی و شکست هر یک از آن ها در ارتباط با مقوله فرهنگ و نداشتن خروجی مناسب در این بخش آسیب های این رکن قدرت را مشاهده کرد.


چارچوب تصوری فرهنگ در ذهن مدیران و مسئولان صرفاً به تولید کتاب، فیلم و سریال و یا بستن کمربند ایمنی در خودرو و مانند اینها به عنوان قسمت نرم افزاری و تاسیس سالن های سینما، کتاب خانه، و ... در بخش سخت افزاری خلاصه می شود، حال آنکه فرهنگ به خودی خود معنایی ماورای آنچه از آن تعبیر به فرهنگ می شود، دارد. به واقع فرهنگ ظرفیست که مظروف های متعددی در آن واقع شده است، و یا در فحوایی بهتر، فرهنگ محیطی است که بر هر چیزی محاط بوده و دیگر ارکان اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعیِ قدرت در ذیل آن تعریف می شود. فرهنگ با تمامی ارکان قدرت رابطه به هم بافته و تنگاتنگی دارد به نحوی که غایت این رابطه سبک زندگی را رقم می‌زند. در حقیقت از فرهنگ سازی است که می‌توان موضوع نظام سازی را به پیش برد و یا به عنوان مثال به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کرد چرا که فرهنگ در تمام شقوق و جوانب مختلف ارکان قدرت دخیل بوده و بر نتایج برنامه ریزی ها و فعالیت ها تاثیرگذار است. فرهنگ نامطلوب اثر ناگوار بر دیگر ارکان قدرت دارد و به دلیل همپوشانی با هر جز از یک سیستم کل یک مجموعه را با مشکل مواجه می کند.

اهم اين است.


 


 

كارمند 21 ساله ارتش جمهوري اسلامي ايران كيف حاوي 220 ميليون تومان چك در وجه حامل را به صاحبش بازگرداند.

به گزارش روابط عمومي ارتش صبح روز يكشنبه در حوالي بيمارستان 501 ارتش يك كيف اداري پيدا كرده و پس از بررسي محتويات آن متوجه يك چك به مبلغ 220 ميليون تومان كه در وجه حامل صادر شده بود، مي­شود.

وي با استفاده از اطلاعات موجود در كيف، شماره تلفن صاحب چك را پيدا و نسبت به تماس با وي اقدام مي­كند و در نهايت كيف و محتويات ديگر آن كه شامل مدارك شناسايي، دو كارت سوخت، چهار عدد عابر بانك به همراه رمزهاي آنها و چك مذكور بوده به وي تحويل مي­دهد.

اين كارمند ارتش درباره انگيزه خود از اين اقدام خداپسندانه گفت: من فقط به وظيفه شرعي و انساني خودم عمل كردم و به نظرم هر كس ديگري هم جاي من بود همين كار را انجام مي­داد.

وي اضافه كرد: بعد از پيداكردن كيف و بررسي آن، يك لحظه خودم را به جاي صاحب آن گذاشتم و پس از آن بود كه بدون كمترين درنگ تلاش براي يافتن ايشان را آغاز كردم. خدا را شاكرم كه توانستم اين كيف را به صاحب آن برگردانم و از اين آزمون سربلند بيرون بيايم و اين لطف خدا را مديون دعاي مادرم مي­دانم.

موضوع يادگيري سازماني در حدود دهه 1970 ميلادي مطرح شد . كتاب معروف پيترسنج تحت عنوان اصل پنجم موجب شهرت و توسعه تفكر سيستم باز و يادگيري سازماني شد . سازمان يادگيرنده از نظر پيتر سنج ، سازماني است كه با استفاده از افراد ارزشها و ساير خرده سيستمها ، و با تكيه بر درسها و تجربه هايي كه به دست مي آورد به طور پيوسته عملكرد خود را تغيير مي دهد و آن را بهبود مي بخشد



ادامه مطلب ...
نامه ای به خط شهید شیرودی+عکس

به گزارش فرهنگ نیوز، وقتی جنگ شروع شد، بنی‌صدر دستور تخلیه پادگانها را صادر کرد، شهید شیرودی آن موقع در پایگاه هوانیروز کرمانشاه بود. دستور داده شده بود که ضمن تخلیه پادگانها، زاغه مهمات را نیز با یک راکت از بین ببرند.

اما شیرودی می‌گوید که حیف نیست این همه مهمات از بین برود. او با کمک چندتن از هم رزمانش با هیلکوپتر به صف مهاجمان عراقی هجوم برده و آنان را متوقف می‌سازند.

و با این تز که اگر بازداشتمان کردند که چرا پادگان را تخلیه نکردید، مهم نیست چون مملکت در خطر است، جلوی دشمن ایستادگی می‌کنند. شجاعت شیرودی در تمام خبرگزاریهای جهان منعکس می‌شود. بنی‌صدر هم برای حفظ ظاهر، چند درجه تشویقی برای شیرودی صادر می‌کند و درجه او را از ستوان‌یار سوم خلبان به درجه سروان ارتقاء می‌دهد.

اما جالب‌تر از همه نحوه برخورد شهید شیرودی با این قضیه می‌باشد.


نامه شهید شیرودی

از: خلبان علی‌اکبر شیرودی

به: پایگاه هوانیروز کرمانشاه

موضوع: گزارش

اینجانب که خلبان پایگاه هوانیروز کرمانشاه می‌باشم و تاکنون برای احیای اسلام و حفظ مملکت اسلامی در کلیه جنگها شرکت نمود‌ه‌ام، منظوری جز پیروزی اسلام نداشته و به دستور رهبر عزیزم به جنگ رفته ام.

لذا تقاضا دارم درجه تشویقی که به اینجانب داده‌اند، پس گرفته و مرا به درجه ستوان‌یار سومی که قبلاً بوده‌ام برگردانید. در صورت امکان امر به رسیدگی این درخواست بفرمائید.

باتقدیم احترامات نظامی

خلبان علی‌اکبر شیرودی


 
جمعه 10 خرداد 1392برچسب:, :: 20:26 ::  نويسنده : محمد مهدی زاده

نصب سامانه هوشمند انحراف موشک بر روی ادوات زرهی ارتش

 

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به طراحی و ساخت نسل‌های جدید تانک ذوالفقار و ویژگی‌های آن در خصوص انحراف موشک‌های دشمن گفت: یکی از ویژگی‌های تانک‌های ذوالفقار بدنه واکنشی آن‌ها است. وی افزود: بدنه واکنشی یعنی بخشی از بدنه در مقابل موشک‌هایی که به سمت تانک می‌آید هوشمند است و اگر موشک از این مرز عبور و به بدنه اصابت کرد، بدنه واکنشی می‌تواند اصابت موشک را بی‌اثر کند. جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تصریح کرد: این سیستم از امسال روی کلیه ادوات زرهی نیروی زمینی ارتش نصب می‌شود. حیدری همچنین با اشاره به توسعه یگان موشکی نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: این توسعه از لحاظ تجهیزاتی است و در این راستا از وزارت دفاع در تجهیز یگان موشکی نیروی زمینی ارتش کمک گرفته شده است.
 

جمعه 10 خرداد 1392برچسب:, :: 20:15 ::  نويسنده : محمد مهدی زاده
 
حملات تروریستی، بلای جان عراق!

فرمانده نيروي دريايي ارتش از اسكورت 1600 فروند كشتي تجاري و نفتكش توسط ناوگروه‌هاي نيروي دريايي ارتش در خليج عدن خبر داد و گفت: با برخوردهاي قاطعانه نيروي دريايي مدتي است اثري از دزدان دريايي نيست.

 

جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, :: 20:4 ::  نويسنده : محمد مهدی زاده

 

شايد خيلي وقتها شنيده ايد كه والدين مي گويند كه بچه ما هوش بسيار بالايي دارد ولي درس نمي خواند و اگر درس بخواند بهترين نمره ها را مي گيرد . مخصوصا اين جمله در بين والدين ايراني بيشتر از هر جاي دنيا شنيده مي شود . حال فارغ از اينكه اين نوع فكر كردن در مورد كودكان درست است يا غلط بايد گفت كه والدين در اين نوع تفكر به هوش شخصي يا IQ اشاره مي نمايند و با اين فكر خود را گول مي زنند و به اين دلخوش هستند كه صرف داشتن هوش شخصي در صورت بكارگيري آن براي فرزندشان موفقيت به همراه خواهد داشت در صورتي كه يك فرد براي موفقيت در تحصيل و به طور كلي در جامعه تنها هوش فردي نياز ندارد و به چند نوع هوش ديگر نيز نياز دارد كه از جمله آنها به هوش هيجاني و هوش فرهنگي مي شود اشاره نمود .

وقتي شما در تعامل با ديگران بتوانيد نياز ها و احساسات آنها را بدون اينكه خودشان مطلبي بيان نمايند دريابيد و با استفاده از آْن بتوانيد نياز خود را برآورده نماييد توانسته ايد به نوعي از هوش هيجاني استفاده نماييد  



ادامه مطلب ...
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, :: 13:52 ::  نويسنده : محمد مهدی زاده

ثامن تم:داستان کوتاه قهر کردن گنجشک با خدا

روز ها گذشت و گنجشک با خدا هیچ نگفت. فرشتگان سراغش را از خدا می‌گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می‌گفت: می آید؛ من تنها گوشی هستم که غصه‌هایش را می‌شنود و یگانه قلبی ام که دردهایش را در خود نگه می‌دارد.
و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست. فرشتگان چشم به لب هایش دوختند، گنجشک هیج نگفت. و خدا لب به سخن گشود: با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست. گنجشک گفت: لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سر پناه بی کسی ام. تو همان را هم از من گرفتی. این طوفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی از لانه محقرم؟ کجای دنیا را گرفته بود؟” و سنگینی بغضی راه بر کلامش بست. سکوتی در عرش طنین انداز شد. فرشتگان همه سر به زیر انداختند.
خدا گفت: ماری در راه لانه ات بود. خواب بودی. باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند. آن گاه تو از کمین کار پر گشودی. گنجشک خیره در خدایی خدا مانده بود.
خدا گفت: و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام برخاستی. اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی در درونش فرو ریخت های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد.

 
 


 

توافق آمریکا و ترکیه بر سر سوریه!

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هم افزا و آدرس mm114.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 1002
بازدید کل : 362279
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1