هم افزا
آموزشی و اطلاع رسانی
سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : محمد مهدی زاده

مرد هزار چهره! مردی که آخر نفهمیدیم دشمن اسرائیل است یا دوست آن. آقای اردوغان! خون هزاران بی گناهی که در سوریه ریخته می شود، روزی گریبان تو و هم دستان سلفی ات را خواهد گرفت.

تکنولوژی با سرعت قابل توجهی در حال طی کردن مسیر رشد و پیشرفت است. در واقع این روزها نفوذ تکنولوژی و نوآوری به صنایع مختلف آنقدر زیاد شده است که دیگر بسیاری از بخش‌های تولیدی بدون آن نمی‌توانند به کارشان ادامه بدهند. این در حالی است که تاثیر تکنولوژی در زندگی روزمره افراد حالا تا جایی است که بدون کاربردهای آن گاهی نمی‌توان بعضی از امور مهم را انجام داد و به پایان رساند. با این اوصاف است که آینده این صنعت برای تمام مردم دنیا اهمیت دارد و فعالان این عرصه از اهمیت بالایی برخوردارند.

کارشناسان اما در سال‌های اخیر و با کاربردی‌تر شدن علوم متفاوت، بیشتر به سمت تحقیقات روی آورده‌اند و شاید همین موضوع هم باعث شکل‌گیری بخش‌های تحقیق و توسعه (R&D) در تمام شرکت‌های بزرگ و شناخته شده در صنایع مختلف شد. تکنولوژی و بخش‌های مختلف وابسته آن هم از این روند مستثنا نبوده و اصلا بخش تحقیق و توسعه به یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های شرکت‌های بزرگ عرصه تکنولوژی تبدیل شده‌اند. تا جایی که «پل اوتلینی» مدیرعامل بزرگ‌ترین تولیدکننده پردازنده‌های کامپیوتری دنیا یعنی Intel در آخرین کنفرانس سالانه این شرکت در این مورد گفت: «صنعت کامپیوتر در حال حاضر با بزرگ‌ترین تحول خودش از زمان اختراع کامپیوترهای شخصی مواجه شده است. نوآوری در دهه‌های آینده به چیزی به جز آنچه ما در ذهن داریم تبدیل می‌شود و تغییر می‌کند.»

از طرفی در غول نرم‌افزاری دنیا یعنی Microsoft هم محققان به دنبال راهی برای تعامل کاربران با کامپیوترهای شخصی در فضای سه بعدی هستند. در ماه سپتامبر گذشته این شرکت از آغاز کار روی پروژه‌ای به نام Star Trek‘s Holodeck خبر داد که یک اتاق واقعی شبیه سازی شده است که در آن افراد می‌توانند به صورت کاملا طبیعی و عادی با یکدیگر و دیگر اشیا مجازی ارتباط برقرار کنند. این پروژه هم در راستای تحقیقات بخش R&D این شرکت روی تعامل کاربر با کامپیوتر در فضای سه بعدی بود.

به این ترتیب شرکت‌های بزرگ تکنولوژی این روزها در حال برنامه‌ریزی برای پیشرفت‌های بزرگ و موفقیت‌های آینده هستند. این موفقیت‌ها آنقدر برای غول‌های تکنولوژی دنیا اهمیت دارد که حاضرند برای رسیدن به آنها بودجه‌های کلان و قابل توجهی را هزینه کنند؛ بودجه‌هایی که در اختیار بخش‌های تحقیق و توسعه قرار می‌گیرند تا آنها راه‌های رسیدن به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های آینده این شرکت‌ها را پیدا کنند.

هفته نامه معتبر و شناخته شده Bloomberg BusinessWeek به تازگی بزرگ‌ترین سرمایه گذاران در بخش تحقیق و توسعه از میان شرکت‌های تکنولوژی را انتخاب و معرفی کرده است. ده سرمایه گذار بزرگ تکنولوژی در بخش تحقیق و توسعه در طول دوازده ماه گذشته در مجموع 4/49 میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این اطلاعات که از Bloomberg data به‌دست آمده است، نشان می‌دهد که هر کدام از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی تا چه اندازه به تحقیق و توسعه برای آینده اهمیت می‌دهند.


1- Microsoft
بودجه تحقیق و توسعه: 18/9 میلیارد دلار
درصد فروش خالص: 93/12 درصد
پروژه Star Trek‘s Holodeck نمونه‌ای از فعالیت‌های بخش تحقیق و توسعه این شرکت است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک محیط واقعی اشیا مجازی را لمس کرده و آنها را حرکت بدهند. این سیستم مجهز به یک دوربین Kinect و یک نمایشگر اپتیکال شفاف است که رویای تعامل با گرافیک‌های سه بعدی را به افراد می‌دهد.


2- Intel
بودجه تحقیق و توسعه: 71/7 میلیارد دلار
درصد فروش خالص: 07/15 درصد
محققان بخش تحقیق و توسعه این شرکت کار روی پروژه‌ای به نام «فردا» را آغاز کرده‌اند تا به بررسی آینده صنعت کامپیوتر و تاثیر گسترده تکنولوژی بر زندگی انسان و حتی سیارات بپردازند. «برایان دیوید» یکي از این محققان در این مورد می‌گوید: «صنعت کامپیوتر در حال تغییر است و این تغییر تنها مختص کامپیوترهای شخصی نیست.»


3- IBM
بودجه تحقیق و توسعه: 28/6 میلیارد دلار
درصد فروش خالص: 03/6 درصد
در ماه آگوست امسال شرکت IBM نسل جدیدی از چیپ‌های کامپیوتری آزمایشی را معرفی کرده که برای تقلید از توانایی‌های مغز انسان برای مشاهدات، عمل و شناخت طراحی شده است. این چیپ‌ها قرار است در آینده برای کامپیوترهایی که کامپیوترهای شناختی نامیده می‌شوند، استفاده شوند.


4- Cisco
بودجه تحقیق و توسعه: 82/5 میلیارد دلار
درصد فروش خالص: 47/13 درصد
این شرکت در ماه جولای امسال از بازسازی پروژه Catalyst 6500 Series Switches خبر داد که امکان چهار برابر کردن تعداد دستگاه‌هایی را که کاربران می‌توانند به یک شبکه
متصل‌کننده، به آنها می‌دهد. حالا این پروژه می‌تواند تا بیش از ده هزار گوشی موبایل را به شبکه متصل کند.


5- Google
بودجه تحقیق و توسعه: 92/4 میلیارد دلار
درصد فروش خالص: 83/12 درصد
این شرکت در حال کار روی توسعه و ایجاد یک گیگاوات ظرفیت انرژی تجدید شدنی است. این پروژه با نام


6- Oracle
بودجه تحقیق و توسعه: 47/4 میلیارد دلار
درصد فروش خالص: 69/12 درصد
در ماه اکتبر شرکت Oracle بیش از 100 برنامه کاربردی تجاری را به عنوان بخشی از مجموعه‌ای به نام Fusion معرفی کرد؛ پروژه‌ای که این شرکت شش سال است که روی آن کار می‌کند. این نرم‌افزارها امکان مدیریت فروش، نیروی انسانی، امور مالی، فهرست اموال و دیگر امور اداری را به کاربرانش می‌دهد.


7- HP
بودجه تحقیق و توسعه: 24/3 میلیارد دلار
درصد فروش خالص: 35/2 درصد
این شرکت در ماه ژوئن اجرای طرح آزمایشی موبایل سالم را در کشور سنگاپور آغاز کرد. این طرح در واقع یک دستگاه قابل پوشیدن است که مانند یک ساعت مچی بوده که عوامل سلامتی کاربر مانند فشار خون را بررسی می‌کند و این اطلاعات را با متخصصان سلامت و پزشکی به اشتراک می‌گذارد.


8- Qualcomm
بودجه تحقیق و توسعه: 82/2 میلیارد دلار
درصد فروش خالص: 19/23 درصد
در حالی که سیستم GPS به افراد برای پیدا کردن راه در فضاهای خارجی کمک می‌کند، تیم تحقیق و توسعه شرکت Qualcomm در حال کار روی یک برنامه کاربردی موبایل است که به افراد برای پیدا کردن راه در فضاهای داخلی مانند فرودگاه‌ها، مراکز خرید و بیمارستان‌ها کمک می‌کند.


9- Amazon
بودجه تحقیق و توسعه: 57/2 میلیارد دلار
درصد فروش خالص: 07/5 درصد
تبلت جنجالی Kindle Fire این شرکت نمونه‌ای از کار تحقیقی روی بازار بوده است. این تبلت که با قیمت 199 دلار یعنی کمتر از نصف قیمت ارزان‌ترین مدل iPad به بازار عرضه شده است، بازار جهانی تبلت‌ها را تحت تاثیر خودش قرار داده است. این جنگ رقابتی، اما منجر به کاهش 13 درصدی قیمت سهام این شرکت هم شده است. با این همه اما تیم تحقیق و توسعه این فروشگاه آنلاین همچنان به بررسی فرصت‌های بازار برای این محصول ادامه می‌دهند.


10- Apple
بودجه تحقیق و توسعه: 43/2 میلیارد دلار
درصد فروش خالص: 24/2 درصد
یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا همیشه به خاطر مرموز بودن پروژه‌هایش شناخته می‌شود. با این حال اما استیو جابز قبل از مرگش با نویسنده بیوگرافی‌اش یعنی « والتر ایساکسون» درباره تولید تلویزیونی کامل با کاربری بسیار ساده برای کاربران که بتواند به صورت بی سیم با محتوای دیگر دستگاه‌های Apple هماهنگ شود، صحبت کرده بود. با این حال اما مدیران این شرکت خبر تولید چنین تلویزیونی را تکذیب کردند. اما بعضی کارشناسان معتقدند نمونه اولیه این محصول در اواخر سال 2013 به بازار می‌آید.

روزنامه کیهان: محافل امنيتي رژيم صهيونيستي مي گويند ايراني ها در حملات سايبري از اسرائيل باهوش ترند.
روزنامه لبناني الاخبار به نقل از رئيس بخش دفاع از سامانه هاي حساس الكترونيكي در شاباك نوشت كه ايراني ها در زمينه جنگ سايبري از ما باهوش تر هستند و براي همين نبايد آنها را دست كم بگيريم. آنها همان كساني هستند كه پنج هزار سال پيش شطرنج را اختراع كردند.
الاخبار در ادامه به مصاحبه رونين پرگمن، كارشناس امور امنيتي با روزنامه يديعوت آحارونوت اشاره كرد و نوشت: حملات شديدي كه ايران به تمامي سامانه هاي الكترونيكي منتشر شده در سراسر اسرائيل انجام داده است. به گفته مسئولان شعبه سايبري در شاباك (سرويس امنيت داخلي رژيم صهيونيستي) نشان از پيشرفته بودن واقعا بالاي ايراني ها در اين زمينه است كه ويژگي درخور توجهي به آنها مي دهد. به گفته كارشناسان علاوه بر صدها هزار حمله سايبري اي كه فعالان اسلام گرا در سراسر جهان انجام مي دهند، در سه سال اخير حملات پيشرفته اي صورت گرفتند كه در سطح يك كشور است و فراتر از توانايي هاي يك جريان كوچك فعال اسلامي است، وقتي كه اين حملات مورد بررسي قرار گرفتند مشخص شد كه چه طرفي پشت آنها است. منبع آن حملات ايران بود، آنها توانسته بودند توسط امكانات بالاي خود به تاسيسات زيربنايي ما دسترسي يابند، پس از آن كه منبع حمله كشف شد ما نيروي ويژه شعبه سايبري را براي اين كار بسيج كرديم تا جلوي اين حملات را بگيرد و تلاش كرديم كه اين حملات را خنثي كنيم. آنها واقعا قوي عمل كرده بودند و نيروهاي ما نتوانستند آن دفاع لازم را در برابر حملات آنها انجام دهند.
به گزارش ديپلماسي ايراني، وي درباره پشتيباني هايي كه از اين حملات الكترونيكي مي شود نيز مي گويد: پس از آن كه تاسيسات هسته اي ايران مورد حمله الكترونيكي قرار گرفتند، ايران مركزي را براي هماهنگي هاي الكترونيك در مراكز سايبري با هدف دفاع از تاسيسات الكترونيك حساس خود راه اندازي كرد، اما هدف مخفيانه ديگري نيز براي خود تعريف كرد كه حمله به تاسيسات الكترونيكي طرف هاي دشمن از جمله آنها بود. در همين چارچوب بود كه سه ماه پيش لئون پانه تا، وزير دفاع ايالات متحده آمريكا، ايران را متهم كرد كه يك سري حملات منظم الكترونيكي به تاسيسات الكترونيكي بانك هاي آمريكا انجام داده است.
الاخبار خاطرنشان كرد: اسرائيل براي حمايت از تاسيسات الكترونيكي اسراتژيك وابسته به نهادهاي مالي و بانكي خود فهرستي را تهيه كرده و گفته است كه اين تاسيسات نياز به حمايت هاي سايبري شاباك دارند، به همين منظور نيز قانوني را به كنست، پارلمان اسرائيل فرستاده كه در حال حاضر در كميسيون داخلي و كميته خارجي و امنيت وابسته به كنست قرار دارد و در دست بررسي است. در همين رابطه شعبه سايبري شاباك به خصوص در زمينه دفاع از سامانه هاي حساس الكترونيك در اين رژيم در حال استخدام مجموعه اي از هكرهاي جوان است تا در شعبه مركزي شاباك كه به همين منظور تدارك ديده شده است، به فعاليت بپردازند. هدف از فعاليت آنها تنها خنثي سازي حملات سايبري به تأسيسات الكترونيكي تاسيسات مهم كه مي توانند وضعيت اسرائيل را مختل كرده و اين رژيم را در حالتي از فلج قرار دهند، مانند شركت هاي برق، ارتباطات و آب و فاضلاب است. همچنين اين شعبه وظيفه دارد كه تمامي اطلاعات لازم درباره برخوردهاي الكترونيكي و جنگ در دنياي سايبري را جمع آوري كند.

 

یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : محمد مهدی زاده
به نوشته روزنامه الریاض چاپ عربستان، اسراییل برای رویارویی با حمله سایبری آماده می‌شود که هکرهای مسلمان تهدید کرده اند آن را انجام می‌دهند.
این روزنامه عربستانی به نقل از کارشناسان اسراییلی نوشت هکرها در شمال آفریقا هستند و با حماس و برخی سازمان های فلسطینی ارتباط دارند و ممکن است با حزب الله و ارتش سایبری ایران نیز ارتباط داشته باشند.

به گفته کارشناسان اسراییلی، در این حمله که جنگ سایبری بزرگ نام دارد، هکرها، با هدف بستن کانال های ارتباطی و از کار انداختن شبکه های اجتماعی، در حمله ای گسترده از نقاط مختلف جهان، به سایت های اسراییلی حمله می‌کنند.

اسراییل پیش بینی می‌کند سایت های بزرگ از جمله سایت های بانک های تجاری، شرکت های صادر کننده کارت های اعتباری، سایت های دانشگاه ها، دفاتر دولتی و کنست، هدف این حمله سایبری قرار بگیرند. پیشتر فهرست مفصلی از اهداف مورد حمله منتشر شد که در بردارنده هزار و سیصد و پنجاه هدف بود.

کارشناسان اسراییلی اشاره کردند، حملات عملا شروع شده است و هکرها، آزمایش کردن ابزار خود را آغاز کرده اند. به گفته کارشناسان، در مقایسه با روزهای عادی، حملات سایبری ده درصد افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود این حملات در روز یکشنبه/فردا/ به اوج خود برسد.

محققان علوم ژنتيك توانستند با تبديل فايل هاي صفر و يكي رايانه به كدهاي چهار حرفي DNA انسان، گم بزرگي را در جهت ذخيره سازي در درون ژن انسانها بردارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين كشف كه از آن با نام نقطه عطفي در تاريخ علم ژنتيك نام برده مي شود از این قرار مي باشد كه داده هاي صفر و يكي رايانه ها با تبديل به رمزهاي چهار گانه DNA انسان كه متشكل از حروف A،T،C و G است مي توانند در ژن انسانها ذخيره شوند. كشف فوق توسط گروه بيوانفورماتيك اروپا واقع در انگلستان و به سرپرستي اوان بيرني انجام شده و مقاله آن در ژورنال «نيچر» به چاپ رسيده است.

در اولين گام براي اين تست ، از داده هاي رايانه اي همچون ۱۵۴ غزل شكسپير، يك عكس، يك پايان نامه علمي و كليپي ۲۶ ثانيه اي از مارتين لوتركينگ به كدهاي DNA با موفقيت تبديل شده است. دكتر اوان بيرني،سرپرست گروه تحقيقاتي فوق در اين خصوص مي گويد:شكي در موضوع فوق وجود ندارد كه اين تبديل نوعي كشف بزرگ در تاريخ علم ژنتيك جهان است و بايد بگويم كه اميذوارم تا بزودي ديگر محققان ژنتيك و بيوانفورماتيك با پيوستن به گروه ما در پيشرفت هر چه سريعتر اين علم تلاش كنند.

وي ادامه داد:در صورت موفقيت كامل طرح فوق ، ديگر نيازي به ذخيره سازي داده ها در لوح هاي فشرده و يا هارد ديسك ها نخواهد بود و ما با تبديل و تزريق مطالب در بدن خود، مي توانيم آنرا تا ابد و يا حتي براي نسل هاي آينده خود ذخيره كنيم. وي تصريح كرد: مشكل كنوني كه اين تست دارد ، عدم نگهداري داده ها به صورت دائمي است ، طوري كه مي بايد هر چند وقت يكبار براي رسيدگي به وضعيت داده ها به آنها مراجعه كرد كه از اين پس تحقيقات ما براي از بين بردن اين نقص ادامه خواهد يافت.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هم افزا و آدرس mm114.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1000
بازدید کل : 362277
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1