جهان کامپیوتر، در آستانه تحولی بزرگ با تبديل فايل هاي صفر و يكي رايانه به كدهاي چهار حرفي DNA
هم افزا
آموزشی و اطلاع رسانی

محققان علوم ژنتيك توانستند با تبديل فايل هاي صفر و يكي رايانه به كدهاي چهار حرفي DNA انسان، گم بزرگي را در جهت ذخيره سازي در درون ژن انسانها بردارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين كشف كه از آن با نام نقطه عطفي در تاريخ علم ژنتيك نام برده مي شود از این قرار مي باشد كه داده هاي صفر و يكي رايانه ها با تبديل به رمزهاي چهار گانه DNA انسان كه متشكل از حروف A،T،C و G است مي توانند در ژن انسانها ذخيره شوند. كشف فوق توسط گروه بيوانفورماتيك اروپا واقع در انگلستان و به سرپرستي اوان بيرني انجام شده و مقاله آن در ژورنال «نيچر» به چاپ رسيده است.

در اولين گام براي اين تست ، از داده هاي رايانه اي همچون ۱۵۴ غزل شكسپير، يك عكس، يك پايان نامه علمي و كليپي ۲۶ ثانيه اي از مارتين لوتركينگ به كدهاي DNA با موفقيت تبديل شده است. دكتر اوان بيرني،سرپرست گروه تحقيقاتي فوق در اين خصوص مي گويد:شكي در موضوع فوق وجود ندارد كه اين تبديل نوعي كشف بزرگ در تاريخ علم ژنتيك جهان است و بايد بگويم كه اميذوارم تا بزودي ديگر محققان ژنتيك و بيوانفورماتيك با پيوستن به گروه ما در پيشرفت هر چه سريعتر اين علم تلاش كنند.

وي ادامه داد:در صورت موفقيت كامل طرح فوق ، ديگر نيازي به ذخيره سازي داده ها در لوح هاي فشرده و يا هارد ديسك ها نخواهد بود و ما با تبديل و تزريق مطالب در بدن خود، مي توانيم آنرا تا ابد و يا حتي براي نسل هاي آينده خود ذخيره كنيم. وي تصريح كرد: مشكل كنوني كه اين تست دارد ، عدم نگهداري داده ها به صورت دائمي است ، طوري كه مي بايد هر چند وقت يكبار براي رسيدگي به وضعيت داده ها به آنها مراجعه كرد كه از اين پس تحقيقات ما براي از بين بردن اين نقص ادامه خواهد يافت.



نظرات شما عزیزان:

کاوشگر روز
ساعت7:56---15 فروردين 1392
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوست عزیز و گرامی . وبلاگ خوبی دارید . سعی کنید مطالب آن را به روز نگه دارید . به دوستان دیگر هم سلام برسانید و به آنها هم کمک کنید . با تشکر

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هم افزا و آدرس mm114.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 807
بازدید کل : 363089
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1